Alberto Jarabo

Padre de dos criaturas y realizador de documentales de profesión. Actual portavoz del gobierno y teniente de alcalde del Ayuntamiento de Palma. Mis primeros trabajos comenzaron en programas de contenido social para Tele K y hasta hace unos años estuve dirigiendo documentales para los principales programas del género en TVE, TV3, Canal ARTE, IB3.
“Bajo en Carbono” sobre la transición energética; “Los monstruos de mi casa” del maltrato a la infancia; “Muerte accidental de un inmigrante”analizó el caso Alpha Pam, el joven senegalés que “se suicidó por tuberculosis” según la versión oficial, al que el decreto Ana Mato le impidió tener tarjeta sanitaria. También he ejercido de profesor universitario y he colaborado como voluntario en diferentes ONG.

Pare de dues criatures i realitzador de documentals de professió. Actual portaveu del govern i tinent de batle de Cort. Els meus primers treballs van començar en programes de contingut social per a Tele K i fins fa uns anys vaig estar dirigint documentals per als principals programes del gènere en TVE, TV3, Canal ARTE, IB3.
“Baix en Carboni” sobre la transició energética; “Els monstres de ca meva” sobre el maltractament als infants; “Mort accidental d’un immigrant” va analitzar el cas Alpha Pam, el jove senegalès que “es va suïcidar per tuberculosi” segons la versió oficial, al qual el decret Ana Mato li va impedir tenir targeta sanitària. També he exercit de professor universitari i he col·laborat com a voluntari en diferents ONG.

Mediante la capacidad concienciadora del documental, he intentado visibilizar situaciones de injusticia y desigualdad, amparadas habitualmente por el silencio social y administrativo.
Todos estos años realizando documentales me han permitido conocer a muchísimas personas comprometidas que, con inmenso sacrificio y actitud militante ante la vida, logran que sus proyectos avancen a pesar de las inclementes presiones que reciben. Procuro aportar toda esa experiencia adquirida en mis actuales tareas políticas, la capacidad para soportar las presiones y la alegría para afrontar situaciones adversas. Amante del cine, la lectura y la cultura, llevo en mi frente los versos de Miguel Hernández “Es tu risa la espada más victoriosa”.

Mitjançant la capacitat concienciadora del documental, he intentat visibilitzar situacions d’injustícia i desigualtat, emparades habitualment pel silenci social i administratiu.
Tots aquests anys realitzant documentals, m’han permès conèixer a moltíssimes persones compromeses, que amb immens sacrifici i actitud militant davant la vida, aconsegueixen que els seus projectes avancin malgrat les inclements pressions que reben. Procuro aportar tota aquesta experiència adquirida en les meves actuals tasques polítiques, la capacitat per a suportar les pressions i l’alegria per a afrontar situacions adverses. Amant del cinema, la lectura i la cultura, porto en el meu front els versos de Miguel Hernández “Es el teu riure l’espasa més victoriosa”.